2020-08-10

,,Air Lituanica“ bankroto neužteko – Lietuva sieks įsteigti naują oro vežėją

Ketvirtadienį Susisiekimo ministras J. Narkevičius pranešė, jog siekdama gerinti Lietuvos pasiekiamumą oro transportu, ministerija siūlo Vyriausybei steigti nacionalinį oro vežėją – virtualią oro bendrovę. Tai leistų lanksčiau reaguoti į naujus Lietuvos oro susisiekimo poreikius, nepriklausant nuo nuolat kintančios užsienio oro vežėjų strategijos.

Jaroslavo Narkevičiaus teigimu, tai ypač aktualu atkuriant oro susisiekimo rinką po COVID-19 pandemijos, kadangi jos pasekmės oro transportui yra ypač skaudžios. Egzistuoja tikimybė, kad atsigaunant po šios krizės oro susisiekimas gali nebegrįžti į tokį veiklos modelį, koks buvo iki šiol.

Tikimasi, kad nacionalinis oro vežėjas – virtuali oro bendrovė galėtų būti įkurta iki šių metų pabaigos arba kitų metų pradžios. Jos steigimas būtų finansuojamas iš valstybės biudžeto.

Virtuali oro bendrovė – tai įmonė, perkanti skrydžių valandas ir, priklausomai nuo sprendimų, galinti pirkti ir kitas su oro vežėjo veikla susijusias, pvz., bilietų platinimo, paslaugas iš kito oro vežėjo, tačiau rinkoje teikianti paslaugas su savo prekės ženklu. Pavyzdžiui, tokiu principu veikia Estijos oro vežėjas „Nordica“.

Pasak ministro, toks oro bendrovės modelis siūlomas atsižvelgiant į jo privalumus – žymiai mažesnes išlaidas įmonės įkūrimui (faktiškai perkama visavertė orlaivių, įgulos, techninio aptarnavimo ir jų draudimo paslauga), daug lankstesnes galimybes keisti veiklos apimtis ir orlaivius, taip pat operatyvesnę veiklos pradžią.

Primename, kad anksčiau Lietuva jau turėjo oro linijas, pavadinimu ,,Air Lituanica“. Ji savo veiklą vykdė nuo 2013 iki 2015 m. Bendrovės pagrindinė bazė buvo Vilniaus oro uostas, kur ją aptarnavo orlaivių antžeminio aptarnavimo ir degalų įmonė ,,Baltic Ground Services“ (BGS). 2015 m. gegužės 22 d. kompanija paskelbė apie skrydžių nutraukimą ir jai buvo iškelta bankroto byla.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap