2020-09-26

Gydymo įstaigos piktnaudžiauja padėtimi: Vyriausybė ragina kuo greičiau atnaujinti paslaugų teikimą

Sveikatos apsaugos ministras, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas Aurelijus Veryga kreipiasi į šalies savivaldybes ir joms priklausančias gydymo įstaigas, ragindamas susitelkti ir kuo greičiau atnaujinti paslaugų teikimą pacientams.

Kaip informuoja Vyriausybė, tai turi būti vykdoma laikantis būtinų saugumo reikalavimų, užtikrinant tinkamą infekcijų kontrolę. 

Apie tai kalbėta ir vakar Ministrų kabineto pasitarime, kur buvo sutarta, jog būtina dėti maksimalias pastangas atnaujinant pacientams teikiamas paslaugas, nes žmonės negali tiek laukti reikiamų paslaugų, o susidarančios eilės turi trumpėti, operatyviau veikti skambučių centrai, vykdantys pacientų registraciją. 

A. Verygos teigimu, praėję sunkų karantino etapą, dabar turime mobilizuotis kitiems tikslams – kuo greičiau suteikti planines sveikatos paslaugas pacientams, kurie jų laukė visą karantino laikotarpį. Jau anksčiau buvo skelbta, kad liepos mėnesį, norėdamos gauti 1/12 apmokėjimą už paslaugas, gydymo įstaigos turi suteikti ne mažiau kaip 70 proc. stacionarinių ir ne mažiau kaip 80 proc. ambulatorinių paslaugų apimčių. Vyriausybė nusprendė atidžiai stebėti, kaip grįžtama prie planinių paslaugų teikimo, ir, jei paslaugų teikimo sutrikimai išliks iki š. m. rugsėjo 1 d., gali būti atsisakyta 1/12 mokėjimo ir pereita prie mokėjimo už suteiktų paslaugų faktą.

„Karantino šalyje nebėra, gyvenimas pamažu grįžta į įprastą rimtą, nors koronavirusas niekur nedingo, saugotis reikia ir toliau, bet paslaugas pacientams teikti būtina. Juk žmonės negali likti be gydymo paslaugų, jos būtinos. Tad šalies savivaldybės ir joms priklausančios gydymo įstaigos turi padaryti viską, kad pacientai gautų kuo daugiau paslaugų ir jos būtų atnaujinamos kuo greičiau. Taip pat būtina skirti papildomus žmogiškuosius ir administracinius išteklius, kad pacientai galėtų susisiekti ir prisiskambinti ar užsiregistruoti į gydymo įstaigą. Tad ir toliau stebėsime situaciją ir vertinsime įstaigų pastangas“, – sako ministras A. Veryga. 

Būtent todėl, anot jo, apie tai iki kiekvieno mėnesio 25 d. bus informuojama Vyriausybė ir sprendžiama, kaip elgtis toliau, jei įstaigos ir toliau vangiai atnaujins paslaugų teikimą pacientams. 

Vakar Vyriausybėje sutarta, kad iki rugpjūčio 31 d. bus patvirtinta nauja ambulatorinių paslaugų teikimo nuotoliniu būdu ir jų apmokėjimo tvarka iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF). Taip pat sutarta, kad bus pateikti konkretūs pasiūlymai, kaip užtikrinti, kad operatyviau veiktų skambučių centrai, kai pacientai skambina registruotis vizitams pas gydytojus.

Bus organizuojami susitikimai ir su savivaldybių atstovais, siekiant paskatinti savivaldybes imtis priemonių, kad joms pavaldžios gydymo įstaigos aktyviai atnaujintų paslaugų teikimą. „Registrų centrui“ pavesta sudaryti technines galimybes, kad visos gydymo įstaigos iki 2020 m. rugsėjo 1 d. prisijungtų prie Išankstinės pacientų registracijos informacinės sistemos, o tai medikams palengvintų darbą. Artimiausiu metu bus peržiūrėti ir užkrečiamųjų ligų kontrolės reikalavimai įstaigoms, sprendžiama dėl tolimesnio savivaldybių karščiavimo klinikų darbo.

Tais atvejais, kai netenkina teikiamos paslaugos, pavyzdžiui, nepavyksta užsiregistruoti pas gydytoją vizitui, pirmiausia reikėtų raštu kreiptis į gydymo įstaigos administraciją, kuri padėtų išspręsti tokius klausimus. Jei nepavyktų išsiaiškinti įstaigoje arba netenkintų įstaigos skundo nagrinėjimo rezultatai, tuomet dėl teikiamų paslaugų kokybės reikėtų kreiptis į Akreditavimo tarnybą arba Bioetikos komitetą.

Be to, svarbu žinoti ir tai, jei netenkina paslaugų kokybė, pacientas gali laisvai rinktis kitą gydymo įstaigą, persirašyti pas kitą šeimos gydytoją, jei ilgai tenka laukti pas tam tikros srities specialistą, galima pasidomėti, kur yra trumpesnės eilės. Tokią informaciją apie eiles galima rasti VLK interneto svetainėje.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap