2020-09-19

Atskleidžiama daugiau detalių apie Kobe Bryanto žūtį

 

Pasaulį sukrėtė baisi žinia krepšinio legenda Kobe Bryantas ir jo 13 – metė Gianna bei dar 7 žmonės žuvo per sraigtasparnio Sikorsky S76 katastrofą

Sraigtasparnis turėjo nuskraidinti į K.Bryanto „Mamba“ akademiją, kur numatytos krepšinio treniruotės talentingai jo dukrai. Devynias gyvybes nusinešusi katastrofa įvyko prieš 10 val. ryte sekmadienį JAV laiku Calabase, maždaug 25 tūkst. gyventojų miestelyje Sant Monikos kalnuose, apie pusšimtį kilometrų nuo Los Andželo. 1991 metais pagamintas „Sikorsky S-76B“ iš Jogno Wayne’o oro uosto pajudėjo sekmadienį 9 val. 6 min., anot skrydžių knygos.

Ne visų žuvusių asmenybės atskleistos, bet jau žinoma, kad sraigtasparnyje buvo 56 metų beisbolo treneris Johnas Altobelli su žmona Keri ir dukra Alyssa, kuri žaidė toje pačioje krepšinio komandoje su K.Bryanto dukra. Sekmadienio rytą JAV laiku Los Andželą gaubė itin tirštas rūkas. Toks tirštas, kad anot CNN, policijos sraigtasparniai tądien negavo leidimo skristi bent iki vidurdienio.

„Oro sąlygos neatitiko mūsų minimalių standartų skrydžiams – sakė Los Andželo oro policijos departamento atstovas Joshas Rubensteinas. – Rūkas buvo toks, kad mes neskraidėme.“

Matomumas privalo būti bent 3,6 km, o debesys nenusileisti žemiau 800 pėdų aukščio. Kurtas Deetzas, buvęs „Island Express Helicopters“, kuri teikė K.Bryantui sraigtasparnį, pilotas tvirtino, jog sekmadienio rytą oro sąlygos buvo „visiškai netinkamos.“

Jo nuomone, avarija įvyko dėl prasto oro, o ne dėl variklio ar kitų mechaninių gedimų. Spręsdamas iš sudužimo vietos nuotraukų ir nuolaužų lauko ploto, K.Deetzas svarstė, jog sraigtasparnis galėjo keliauti labai greitai, apie 250 km per val. greičiu. Po 40 minučių skrydžio bake buvo pakankamai daug degalų. „Pakankamai, kad kiltų didelė liepsna“, – sakė buvęs K.Bryanto pilotas. Pakilęs virš „Dodger“ stadiono sraigtasparnis, kuriame buvo 9 žmonės, apsuko ratą virš zoologijos sodo, paskui virš Glendeilo žemame aukštyje. Visas skrydis iki nelaimės truko apie 40 minučių.

K.Bryantas skrido sraigtasparniu „Sikorsky S-76“, kurį gamina „Lockheed Martin Blackhawk“ kompanija. 1991 metais pagamintas sraigtasparnis nebuvo K.Bryanto. Jis nuomojo jį iš čerterinių reisių „IEX Holding“ bendrovės, kuri nustatytu numeriu sraigtasparnį valdė nuo 2011 metų. Pirmą kartą visuomenei 1987 metais pristatytas „S-76“ gali pakelti iki 12 keleivių. Toks sraigtasparnis kainuoja apie 12 mln. eurų. Nors modelis kiek didesnis nei kiti civiliniai sraigtasparniai, šis buvo laikomas saugesniu. Jis gali skristi didžiausiu 286 km per val. greičiu, juo galima įveikti 760 km atstumą.

Los Andželo ugniagesių departamento atstovas Tony Imbrenda, kalbėjęs kone iškart po avarijos, teigė, kad tyrimas prasidėjo, bet dar anksti įvardyti katastrofos priežastis. „Avarijos vieta vis dar karšta, ten dar yra liepsnų ant kalvos“, – sakė jis. Per spaudos konferenciją praėjusį vidurnaktį buvo patikslinta, kad žuvo ne 5, o 9 žmonės – pilotas ir 8 keleiviai. Tačiau tirdami sraigtasparnio nuolaužas tarp dūmų pareigūnai buvo atsargūs su žiniomis – jie neįvardino visų žuvusių tapatybių ir avarijos priežasčių. Anot pareigūnų, dėl kalnuotos vietovės ir prastų oro sąlygų visi įprasti tokioms nelaimėms darbai ir tyrimai gali trukti kelias dienas.

 

 

 

Share via
Copy link
Powered by Social Snap