2021-02-26

Keliautojams grąžinta 8,4 mln. eurų: kaip gauti kompensaciją?

Vienas didžiausių kelionių organizatorių Baltijos šalyse „Novaturas“ keliautojams jau grąžino 8,4 mln. eurų už dėl pandemijos neįvykusias keliones.

Bendrovė per „Nasdaq“ Vilniaus biržą išplatintame pranešime pakartojo pažadą užbaigti atsiskaitymą su klientais dar vasarį. 

„Šiandien jau esame grąžinę keliautojams 8,4 mln. eurų grupės mastu, o iki šių metų vasario mėnesio pabaigos grąžinimai pasieks paskutinius keliautojus“, – pranešime teigia „Novaturo“ grupės vadovė Audronė Keinytė. 

Bendra „Novaturo“ iš „Invegos“ gautų paskolų suma atsiskaitymams už dėl pandemijos neįvykusias keliones siekia 2,404 mln. eurų. 

Kelionių organizatoriaus teigimu, dėl COVID-19 sukeltų apribojimų sausį grupė laikinai nevykdė veiklos jokioje rinkoje. Buvo vykdomi grįžtamieji skrydžiai susigrąžinti keliautojus iš Tenerifės. 

Bendrovė nuo vasario mėnesio pradžios atnaujino skrydžių programą į Tenerifę, vasario mėnesį lėktuvai skraidins poilsiautojus į Egipto kurortus, atostogų krypčių pasiūlą taip pat papildė ir Jungtiniai Arabų Emyratai (JAE) bei Maldyvai.

„Jei epidemiologinė situacija bei sąlygos leis, įpusėjus pavasariui, keliautojams bendrovė pasiūlys atostogų Turkijos, Graikijos, Bulgarijos ir kitų populiarių atostogų krypčių kurortuose“, – rašoma pranešime. 

„Novaturas“ 2020-aisiais metais patyrė 4,49 mln. eurų grynojo nuostolio, kai užpernai bendrovė uždirbo 4,214 mln. eurų pelno. Įmonės pajamos pernai sumenko 82 proc. iki 33,1 mln. eurų, aptarnautų klientų skaičius 2020-aisiais sumažėjo 84 proc.

Praėjusių metų pabaigoje 10,25 proc. „Novaturo“ akcijų priklausė bendrovei „Rendez Vous“, po 9,99 proc. – „Moonrider“ ir „Girtekos“ valdytojai „ME investicija“.

„Novaturo“ akcijos kotiruojamos Vilniaus ir Varšuvos vertybinių popierių biržose.

Keleivių teises įtvirtina ES Reglamentas Nr.261/2004, pagal kurį keleiviai turi teisę į kompensaciją nuo 250 EUR iki 600 EUR, jei:

  • Skrydis yra atšauktas. Suplanuotas skrydis nebeįvyksta, Jums tenka laukti naujo skrydžio, kuris jus nuskraidins į numatytą vietą
  • Keleiviui nebelieka vietų lėktuve
  • Jei skrydis atidedamas ar vėluoja 3 ar daugiau valandų arba jungtinio skrydžio atveju atvykote į galutinį kelionės tikslą 3 valandomis vėliau nei nurodyta biliete

Kas dar žinotina apie kompensacijas?

  • Kompensacijos suma priklauso ne nuo bilieto kainos, o nuo skrydžio atstumo. Dažnu atveju šios kompensacijos suma viršija bilieto kainą
  • Kompensacija priklauso visiems keleiviams, nepriklausomai ar jie ES piliečiai ar ne
  • Kompensacija priklauso net ir vaikams, jei jiems buvo pirktas bilietas
  • Keleiviai gali gauti kompensaciją ir dėl anksčiau sutrikusių skrydžių, priklausomai nuo šalies teisės – senaties terminai būna nuo 3 iki 10 metų

Be kompensacijos, vėluojant skrydžiui, keleiviams taip pat priklauso:

  • Maistas ir gaivinamieji gėrimai
  • Apgyvendinimas (jei skrydis perkeliamas kitai dienai)
  • Transportas iš oro uosto į apgyvendinimo vietą
  • 2 nemokami skambučiai arba galimybė išsiųsti nemokamus elektroninius laiškus
  • Nukreipimas kitu maršrutu arba teisė atgauti už skrydžio bilietą sumokėtą kainą

Ir nors oro linijos pagal teisės aktus privalo žodžiu informuoti keleivius apie jų teises, to tikslingai nedaro, ko pasekoje mažiau nei 1 proc. turinčių teisę į kompensacijas keleivių, gauna jiems teisėtai priklausančias kompensacijas.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap