2022-01-28

Krito pirmoji galva: traukiasi Lietuvos geležinkelių vadovas

Antradienį į posėdį susirinkusi „Lietuvos geležinkelių“ valdyba svarstė akcininko klausimą dėl bendrovės vadovybės įvertinimo. Valdybos nariai pateikė papildomų klausimų bendrovei apie situaciją dėl Baltarusijos bendrovės „Belaruskalij“ krovinių gabenimo Lietuvoje. Posėdžio metu priimtas sprendimas kartu su bendrovės vadovybe imtis ruošti planą verslo tęstinumui užtikrinti ir numatyti pereinamąjį laikotarpį, po kurio generalinis direktorius Mantas Bartuška pasitrauks iš užimamų pareigų.

„Bendrovės vadovybė per pastaruosius penkerius metus įgyvendino įspūdingą „Lietuvos geležinkelių“ transformaciją. Nagrinėdami ir vertindami pastaruoju metu susiklosčiusią situaciją, matome, kad bendrovė neturėjo pakankamai teisinių instrumentų politinei valiai įgyvendinti. Vis dėlto, bendrovės vadovybė, susikoncentravusi į kompanijos apsaugą nuo finansinių grėsmių, nepakankamai įvertino reputacines rizikas. Taigi krizinė situacija nebuvo iki galo suvaldyta“, – sako  Kęstutis Šliužas, „Lietuvos geležinkelių“ valdybos pirmininkas.

Anot jo, artimiausiu metu valdyba kartu su bendrovės vadovybe imsis ruošti planą, padėsiantį užtikrinti verslo tęstinumą. Taip pat priimtas sprendimas numatyti pereinamąjį laikotarpį, po kurio „Lietuvos geležinkelių“ vadovas M. Bartuška pasitrauks iš užimamų pareigų.

„Per penkerius metus pavyko pasiekti istorinį pokytį „Lietuvos geležinkeliuose“. Šiandien su valdyba vyko profesionali diskusija apie susiklosčiusią situaciją. Siekiant didžiausios naudos tiek bendrovei, tiek ir valstybei bei siekiant deeskaluoti situaciją, pasiekėme bendrą susitarimą dėl poreikio keisti „Lietuvos geležinkelių“ vadovą. Sutarėme drauge siekti, kad vykstant pokyčiams būtų sėkmingai užtikrintas bendrovės veiklos tęstinumas“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Valdybos posėdžiuose situacija dėl Baltarusijos buvo vertinama kaip turinti didelės įtakos Grupės veiklai. Todėl bendrovės vadovybė reguliariai teikdavo valdybai naujausią informaciją. Siekiant sumažinti galimą neigiamą įtaką bendrovei, vadovybė nagrinėjo ir vertino visas įmanomas alternatyvas. Valdyba laikosi pozicijos, kad šiuo metu svarbiausia atrasti tvarius teisinius situacijos sprendimus, jų ieškoma kartu su akcininku.

„Lietuvos geležinkelių“ valdyba atkreipė dėmesį į neatitikimą tarp politinės valios ir teisinių instrumentų. Valdyba taip pat laikosi pozicijos, kad bendrovės „Belaruskalij“ krovinių srautas per Lietuvos teritoriją gali būti sustabdytas tik turint tam tvirtą teisinį pagrindą. Šiuo metu, remiantis Lietuvos ir JAV teisininkų išvadomis, šis pagrindas nėra pakankamas. Galime užtikrinti, kad krovinių srautas bus sustabdytas iškart, kai tam reikalingas teisinis pagrindas bus sukurtas“, – sako K. Šliužas.                                               

„Lietuvos geležinkelių“ Grupė, atsižvelgdama į stebimas rizikas ir planuodama veiklos diversifikaciją, iš strateginių krypčių anksčiau šiemet pašalino „Belaruskalij“ krovinius. Be to, lapkritį valdybai pristatytas 2022 m. Grupės biudžetas, jis suplanuotas be „Belaruskalij“ krovinių.

„Lietuvos geležinkelių“ valdybą sudaro septyni nariai – penki iš jų yra nepriklausomi, du yra deleguoti Susisiekimo ministerijos. Nepriklausomi valdybos nariai: Kęstutis Šliužas, kuris taip pat yra ir valdybos pirmininkas, Eugenijus Preikša, Aurimas Vilkelis, Bernard Guillelmon, Dalia Andrulionienė. Susisiekimo ministerija į valdybą yra delegavusi Romą Švedą ir Agnę Ameliją Mikalonę.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap