2021-10-28

Nemuno krantinėje statomi atitvarai užtikrins didesnį saugumą

Viena lankomiausių laisvalaikio erdvių Kauno mieste netrukus taps saugesnė. Nemuno krantinėje montuojami atitvarai, nusidriekiantys beveik 4 kilometrus. Darbus planuojama užbaigti rudens pradžioje.

Saugiau gyventi

Tarp Nemuno salos ir Karaliaus Mindaugo prospekto įsiterpusią krantinę pamėgę yra pėstieji, bėgikai bei dviratininkai. Pernai čia baigta kloti nauja asfalto danga, iš pagrindų sutvirtinta ir pati krantinės konstrukcija.

Užbaigus kapitalinį remontą buvo demontuoti seni neišvaizdūs atitvarai. Buvo planuota sekti Europos miestų pavyzdžiu, kuomet krantinės paprastai būna atviros. Tačiau tokia idėja Nemuno krantinėje netiko. Pavasarį ugniagesiams gelbėtojams iš upės teko traukti kelis žmones, vienas dviratininkas kovo mėnesį žuvo.

„Po šį pavasarį įvykusių nelaimių […] buvo priimtas sprendimas pastatyti saugius ir estetiškai atrodančius atitvarus“, – teigė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.

Montavimo darbai

Patys statramsčiai bus sumontuoti kas du metrus, ir jų bus daugiau nei 1,8 tūkst. Atitvarų aukštis sieks apie 1,10 m. Jie bus tokio paties dizaino kaip ir esantieji ant tilto, vedančio į Žalgirio areną. Taipogi, naujieji atitvarai išsiskirs neigiamu posvyrio kampu – visa konstrukcija pasvirusi į krantinės pusę, tad praeiviams turėtų kilti mažiau pagundų per juos lipti.

Kokybė

Atitvarai gimsta naujoje bendrovės KMT gamykloje Ramučiuose. Čia išpjaunamos ir lankstomos statramsčių bei porankių dalys, atskirai įsigyjami plieniniai trosai.

„Plieną perkame iš Švedijos arba Belgijos, visada žiūrime, kad tai būtų aukščiausios kokybės žaliava. Tikslas – kad produktas tarnautų kuo ilgiau. Metalo lakštas keliauja į specialias stakles, kur su lazeriu išpjaunamos statramsčių ir porankių dalys. Jos vėliau lankstomos, suvirinamos ir nudažomos“, – apie gamybos procesą pasakojo įmonės bendrovės KMT vadovas Ąžuolas Kaminskas.

Kiti pokyčiai Nemunoje saloje ir aplink

Šiomis dienomis pokyčiai įsibėgėjo ne vien krantinėje, bet ir aplink Nemuno salą. Abipus Karaliaus Mindaugo prospekto rekonstruojamas šaligatvis. Čia klojama nauja danga, borteliai, įrengiamas šiuolaikiškas apšvietimas, kuris tarnaus ne tik automobiliams bei pėstiesiems, bet apšvies ir atnaujintą Nemuno krantinę. Vietoje senosios gyvatvorės bus pasodinti kitokie želdynai – jau dabar važiuojantieji pro šalį mato atsivėrusią vaizdingą Nemuno atkarpą.

Įsibėga ir Nemuno salą su Karaliaus Mindaugo prospektu sujungsiančio naujo pėsčiųjų ir dviratininkų tilto statybos. Pirmiausia tiltas pasitarnaus „Mokslo salos“ muziejaus ir vandens sporto centro statybų metu juo galės judėti technika, apačioje bus nutiesti inžineriniai tinklai.

Pastačius „Mokslo salą“ ir baseiną, ženkliai išaugus lankytojų srautams, tiltas tarnaus dviratininkams, pėstiesiems, o prireikus juo naudosis specialiosios tarnybos.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap