2020-07-02

Po paspirtuko vairuotojo žūties policija primena važiavimo paspirtuku taisykles

Nors elektriniai paspirtukai keliuose pasirodė neseniai, tačiau jų skaičius sparčiai didėja, tad nestebina, kad ir eismo įvykiuose vis dažniau dalyvauja elektrinių paspirtukų vairuotojai. Norisi tikėti, kad pirkdamas elektrinį paspirtuką, pirkėjas pasidomi jo techniniais  parametrais, nes jie yra skirtingo galingumo ir gali išvystyti skirtingą maksimalų važiavimo greitį.

LR Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme: transporto priemonės, kurių variklio galia iki 1 kW ir maksimalus važiavimo greitis 25 km/val., priskiriami motoriniams dviračiams. Tai reiškia, kad vairuojantiems tokias transporto priemones būtina prisiminti Kelių eismo taisykles skirtas dviratininkams ir nepažeidinėti šių taisyklių reikalavimų. Galingesni elektriniai paspirtukai priskiriami mopedams, jiems reikalingas civilinės atsakomybės draudimas, galiojanti techninė apžiūra ir transporto priemonės registracijos liudijimas. Vairuotojui būtina „AM“ kategorija, jei nėra įgijęs aukštesnės kategorijos.

Prisiminkime:

  1. el. paspirtukas, kaip ir dviratis turi būti techniškai tvarkingas: šviesti žibintai, veikti stabdžiai, turėti garsinį signalą;
  2. važiuoti važiuojamąja dalimi paspirtukais galime tik sulaukę 14 metų, taip pat ir dviratininkai;
  3. vaikai iki 18 metų PRIVALO segėti dviratininko šalmą;
  4. jei važiuojama važiuojamąja dalimi – būti iš toli matomais: net važiuojant šviesiu paros metu privaloma vilkėti ryškiaspalvę liemenę, arba važiuoti  įjungus priekinius ir galinius žibintus;
  5. važiuojat šaligatviu ir pasivijus ta pačia kryptimi einantį pėsčiąjį, privaloma sumažinti važiavimo greitį, kad galėtume saugiai apvažiuoti priekyje einantįjį;
  6. Neblaiviems ar apsvaigusiems vairuoti tiek dviratį, tiek elektrinį paspirtuką DRAUDŽIAMA.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap