2022-11-25

Rokiruotės degalinių švieslentėse: paaiškino, kas vyksta

Vidutinės benzino ir dyzelinio kuro kainos Lietuvoje per savaitę sumažėjo dviem centais, degalai čia išlieka pigiausi Baltijos šalyse, penktadienį pranešė Lietuvos energetikos agentūra (LEA).

Lapkričio 7–14 dienomis benzino litras Lietuvoje vidutiniškai kainavo 1,68 euro, dyzelinio kuro kaina siekė 1,87 euro – abiejų rūšių degalai atpigo 2 centais.

Latvijoje ir Estijoje benzino kaina tuo pačiu laikotarpiu nesikeitė ir siekė atitinkamai 1,8 ir 1,89 euro, o dyzelinis kuras Latvijoje atpigo 2 centais iki 1,94 euro, Estijoje jo kaina liko nepakitusi – 1,96 euro. Lenkijoje benzino litro kaina – 1,41 euro – taip pat nesikeitė, dyzelinis kuras pigo 2 centais iki 1,67 euro. Vokietijoje benzinas pigo 4 centais iki 1,92, o dyzelinio kuro kaina krito 10 centų iki 1,99 euro.

Remiantis „Orlen Lietuvos“ duomenimis, didmeninės kainos Lietuvoje nuo birželio 20 dienos iki lapkričio 7-osios mažėjo: benzino  – 27,3, dyzelino – 14,8 cento, o lapkričio 10–17 dienomis jos krito atitinkamai 1,5 ir 19,9 cento. Šiuo laikotarpiu Lietuvoje benzino vidutinė kaina – 1,68 euro už litrą – 13 savaitę iš eilės yra mažesnė už dyzelinio kuro – 1,87 euro. 

Žaliavinės naftos kainos per savaitę padidėjo: „Brent“ nafta pigo 6,3 JAV dolerio už barelį, „Urals“ –  6,2 dolerio. Per pastarąsias 11 savaičių (rugpjūčio 29 – lapkričio 14 dienomis) „Brent“ naftos kaina (92,6 JAV dolerio už barelį) laikosi žemiau 100 JAV dolerių ribos.

Stiprėjant susirūpinimams dėl pasaulio ekonomikos, tolesnio bazinių palūkanų didinimo bei COVID-19 atvejų gausėjimo Kinijoje.

„Brent“ ateities sandorių sausiui kaina Londono „ICE Futures“ biržoje sumenko daugiau nei 2,1 proc. iki 87,87 dolerio už barelį, WTI pristatymams gruodžio mėnesį – kiek daugiau nei 2 proc. iki 79,97 dolerio už barelį. Dėl to susiformavo pokyčiai ir degalinių švieslentėse, jie žadami ir artimiausiu metu.

Sergamumo COVID-19 augimas Kinijoje nesuteikia vilties, kad netrukus šioje šalyje bus panaikinti visi epidemiologiniai apribojimai. Daugelis rinkos dalyvių to tikėjosi, manydami, kad toks scenarijus gali smarkiai padidinti degalų paklausą didžiausios pasaulyje energijos išteklių importo rinkoje.

Redaktorius Svajūnas Laukineitis

Share via
Copy link
Powered by Social Snap